2013 - 2024 © BİRNC
  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
  • İLETİŞİM
  • BLOG
  • S.S.S.
2013 - 2024 © BİRNC

SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

  1. Anasayfa
  2. Blog
  3. SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

SEO Nedir?


SEO kelimesi, İngilizce "Search Engine Optimization" kelimelerinin baş harflerinin birleştirilmesi ile oluşmuştur ve dünyada her dilde SEO terimi olarak isim değeri kazanmıştır. Türkçe diline "Arama Motoru Optimizasyonu" olarak çevrilir ve arama motoru sıralama sonuçlarının optimize edilmesiyle ilgilidir. Teknik olarak SEO, arama motorları dizinindeki web sitelerin kullanıcı arama sonuçlarındaki (SERP) sıralamalarını tetikleyen bir takım teknik ve stratejik konuları içermektedir. Kullanıcıların daha iyi bir site deneyimi yaşamasını sağlamak amacıyla yapılır ve ücretsizdir.



SEO Ne İşe Yarar?


SEO; internette doğru bilgiye en kısa sürede ulaşılması amacıyla kullanıcılar için tasarlanmış arama motorlarında yapılan ücretsiz sıralama elde etme çalışmalarıdır. Arama motorlarının kalite yönergelerine ve güncel web trendlerine göre yapılması gerekir. Arama motoru optimizasyonları, organik internet sitesi ziyaretçileri elde etmek için yapılır ve kullanıcıların olumlu etkileşimlerinden beslenir.

Nitelikli SEO çalışmaları ayrıca web siteleri için ücretsiz yeni pazarlar ve yeni müşteriler anlamına gelmektedir. Bu bilgiler ışığında özellikle dünyada markalaşmış Google SEO'nun ne işe yaradığını birNC olarak daha detaylı aşağıdaki aşağıdaki 7 başlıkla örnek olarak açıklayabiliriz:

1- Google Arama Sonuçlarında Yüksek Sıralama


Doğru şekilde ve Google kalite yönergelerine göre yapılan SEO, bir web sitesinin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlar. İnternet kullanıcıları arama sonuçlarının ilk sayfalarında yer alan siteleri ziyaret ettiğine göre SEO çalışmasının mutlak başarılı sonucu hedef kitlenizle buluşmanız olacaktır. Bu durum ürün/hizmetlerinizin satışlarının artması demektir.

2- Doğal Web Sitesi Trafiği


SEO, web sitelerine ücretsiz, doğal (organik) ziyaretçi trafiği çekmenin etkili bir yoludur. Arama motoru kullanıcıları merak ettikleri bir konuda anahtar kelimeyle arama yaptıklarında arama motoru optimizasyonu yapılmış siteler bu aramalarda daha üst sıralarda çıkarak daha fazla organik ziyaretçiyle buluşurlar. Bu durum ise web sitenizin, ürünlerinizin/hizmetlerinizin niteliğine göre mutlaka satışa dönüşecektir.

3- Pozitif Kullanıcı Deneyimi


Etkili SEO çalışmaları güncel web trendleriyle yapılır. Web sitesinin duyarlı olması, içeriğin kalitesi ve site hızı SEO çalışması ile en iyi şekilde ayarlanır. Bu teknik ve taktik SEO çalışmaları, kullanıcıların arama motorlarında SEO çalışılan siteyi daha hızlı bulmasını sağlar ve ziyaretçi sitede hızlı hareket ederek mutlu bir site deneyimi yaşar. Dolayısıyla bir sitede daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak ziyaretçilerin o sitede daha fazla zaman geçirmesine ve geri dönmesine yardımcı olur.

4- Yerel İşletmelere Katkı


Yerel SEO, fiziksel mağazalar ya da bölgesel hizmetler sunan işletmeler için çok önemlidir. Yerel SEO çalışmaları, bölgesel arama sonuçlarında bir web sitesine mutlak başarı getirir ve işletme arama sonuçlarında üst sıralarda yer alarak yerel müşterilerle kısa sürede buluşur.

5- Rekabet Edilebilir Durum ve Kalite


SEO, bir web sitesinin rekabet edilebilir durumunu ve marka imajını güçlendirerek artırabilir. Eğer siz SEO çalışmasını önemsiyorsanız ancak rakibiniz bu çalışmalarla ilgilenmiyorsa arama sonuçlarında siz rakibinize üstünlük kurarak potansiyel müşterilerle ilk önce siz buluşursunuz.

6- Yüksek Geri Dönüşüm Oranları


SEO optimizasyonu, hedeflenen anahtar kelimelerin önceden tasavvur edilerek o kelimelere göre web sitesinde uygun içeriklerin hazırlanması demektir. Bu durum ziyaretçilerin istedikleri bilgilere daha hızlı ulaşmalarını sağladığı için dönüşüm oranlarınız oldukça artar.

7- İnsanlığa Hizmet ve Doğru Bilgi Paylaşımı


Sonuç olarak, SEO, bir web sitesinin online görünürlüğünü artırmak, organik trafik çekmek, kullanıcı deneyimini iyileştirmek, yerel müşterileri çekmek ve rekabet avantajı elde etmek için önemli bir pazarlama stratejisidir. Başarılı bir SEO stratejisi, uzun vadeli başarıya ulaşmanıza ve çevrimiçi varlığınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir. Ancak birNC'ye göre SEO en çok, teknoloji duayeni Google arama motorunun doğru bilgiyi en kısa sürede ve en iyi şekilde insanlığa sunma misyonuna hizmet etmektedir. Bu açıdan bakıldığında aslında farklı sektörlerde farklı hedef kitlelere güvenli bilgi akışı sağlayan tüm iyi ve uzman SEO'cular Google arama motoru ekibinin bir çalışanı ve neferi durumundadır.

İyi Bir SEO Uzmanında Olması Gereken 10 Özellik


1- İnterneti, dijital dünyayı, popüler kültürü ve internet kullanıcılarının hareket tarzlarını sürekli takip etmelidir.
2- Kaliteyi benimsemeli, kurumsal iletişim uzmanı olmalı ve sektörel hedef kitleler konusunda sürekli incelemeler yapmalıdır.
3- Anahtar kelime analizlerini iyi yapmalı, kullanıların yaptıkları aramalara net ve doğru şekilde cevap verebilecek nitelike web sitesini semantik olarak ayarlayabilmelidir.
4- Rakip analizinde iyi olmalı strateji geliştirme konularında benzersiz planlar yaparak aksiyonlar alabilmelidir.
5- Güncel web trendlerini takip etmeli ve web sitesi ve rakip durum analizlerini iyi yapabilmelidir.
6- Google, Yandex, Bing ve Yahoo gibi arama motorlarının webmaster-kalite yönergelerini takip etmeli ve benimsemelidir.
7- Backlink ve bağlantı durumu konularında tecrübeli olmalıdır.
8- İnternet reklamcılığına ve sosyal medya konularına hakim olmalıdır.
9- SEO'da çalışma yapılacak dile hakimiyet esastır. Türkçe dilinde yapılacak SEO çalışmalarında yazı dili hatasız olmalı, metin yazarlığı, imaj ve itibar yönetimi konularında deneyimli olmalıdır.
10- Web sitesi tasarımlarına, yazılımlarına ve ilgili programlara hakim olmalıdır.


SEO Nasıl Yapılır?


Başarılı bir arama motoru optimizasyonu çalışma sonucu elde etmek için için birçok kriter bir arada düşünülmelidir. SEO çalışması yapılacak her sektörde uygulanması gereken her sektörün kendine özgü SEO dinamikleri vardır. İyi bir SEO uzmanının ilgili sektörde başarılı sonuçlar elde etmesi bu SEO parametrelerinin keşfedilmesiyle yakından ilgilidir. Aşama aşama ilerlenmesi planlanan bir SEO çalışmasının stratejisi genellikle ilk önce yapılması gereken web sitesi durum analizi ve hedef kitle/rakip analizi aşamalarında belirlenir. Her sektörde değişkenlik gösteren bu durum SEO nasıl yapılır sorusunun birinci derecede önemli cevabını bizlere vermektedir.

Başarılı 11 SEO Çalışma Aşaması


1- Marka Değeri ve Kurumsal Kimlik Analizi


Bu aşamada SEO çalışması yapılacak web sitesinin reel ve dijital dünyadaki marka imaj durumu analiz edilerek artı ve eksileri değerlendirilir. Kurumsal kimlik öğelerinin (logo, kartvizit, matbu evraklar, renkler, bütünlük vb.) kreatif durumları gözden geçirilir ve düzenlemeleri yapılır.

2- Ürün/Hizmet Kalite Durum Analizi


SEO hizmeti bir web sitesinin kullanıcılarla buluşturulmasını ücretsiz olarak sağlayan önemli bir iletişim aracıdır. İnternet dünyası her ürün ve hizmetin kullanıcılara gerçeği yansıtmayacak şekilde istendiği gibi aktarılabileceği bir dünyadır. Bu durum etik değerlere göre hizmet veren her SEO firmasının ya da uzmanının dikkat ettiği unsurların başında gelmelidir. Dolayısıyla SEO çalışmasına başlamadan önce kullanıcılarla buluşturulacak ürün ve hizmetlerin kaliteli olup olmadığının analizinin yapılması şarttır. Hiçbir ahlaklı SEO'cu yaptığı çalışmaların sonucunda konum elde eden firmalarla mutsuz müşteriler oluşturarak onlara kötü satın alma deneyimleri yaşatmak istemez. Özellikle Google ve Facebook platformlarındaki bazı firmalar için yapılan olumsuz müşteri yorumları ve şikayetler bunlara örnektir. Sonuç olarak hedef kitlesini kandırarak para kazanmaya eğilim gösteren hiçbir firmaya SEO desteği verilmemesi gerektiğinin altını çiziyoruz.

3- Kurumsal İletişim Analizi ve Eğitim


Bu aşamadaki SEO çalışması, bir web sitesinin mevcut müşterileriyle ve yeni müşteri adaylarıyla olan kurumsal iletişim düzenlerinin kontrollerini içerir. Müşteri temsilcisinin müşteri odaklı telefon konuşmaları değerlendirilir ve web sitesinde müşterilere sunulması gereken önemli sayfalar yine bu aşamada belirlenir. Whatsapp, Outlook E-mail iletişim kanallarındaki iletişim düzenleri, mail imza metinleri ve linklemeler gözden geçirilir. Gerekli görüldüğünde bu iletişim kanalını kullanana firma çalışanlarına eğitimler verilir.

4- Web Sitesi Durum Analizi ve Düzenleme


Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için titizlikle değerlendirilmesi gereken en önemli SEO aşamalarından biri bu aşamadır. Web sitesi tüm hatlarıyla kullanıcı odaklı olarak kurgulanmalıdır. Ziyaretçilerin ilgili konuyla alakalı tüm merak ettikleri tespit edilerek cevapları ilgili sayfalarda ya da konu içlerinde kullanıcılara sunulmalıdır. Ağırlıklı olarak hizmet verilen sektörle alakalı içerikler H tagları düzenine ve önem derecesine göre başlık/alt başlık şeklinde düzenlenmelidir. İçerikler kaliteli olmalıdır. Doğru bilgiler başka platformlardan kopyalanmadan özgün şekilde ziyaretçilerin beğenisine sunulmalıdır. Web sitesi hızlı, mobil uyumlu ve güvenli olmalıdır. UI/UX tasarım kaidelerine göre duyarlı tasarımlarla SEO projesine çıkılmalıdır. Web sitesinde SSL sertifikası yüklü, yazılım alt yapısı güncel, sunucu hızlı, resimler, video ve animasyonlar kaliteli olmalıdır. Site, SEO yapılacak anahtar kelimelerle ilgili en doğru bilgiyi en yalın ve modern şekilde kullanıcıya vermelidir. Bu ihtiyaçları karşılamayan bir web sitesi var ise mutlaka sıfırdan modern, yeni nesil SEO uyumlu bir web tasarım projesi oluşturulmalı ve bu siteyle SEO çalışmalarına başlanmalıdır.

5- Hedef Kitle Analizi ve Raporlama


Web sitesi SEO çalışmasına başlamadan önce yapılması gereken hedef kitle analizi ve buradan edinilen tüm bilgiler SEO stratejinizin başarısını önemli derecede etkileyebilir. Hedef kitlemiz tam olarak kim, kimlerden oluşur, cinsiyetleri ne, nelere ilgi duyarlar, hangi zamanda nerelerde ve hangi platformlarda vakit geçirirler? SEO çalışması yapılacak sektöre göre önemli bilgiler edinebileceğimiz bu ve benzeri soruların cevapları bizim birNC olarak SEO başarı hikayemizin her zaman temelini oluşturmuştur.

6- Rakip Analizi ve Marka Konumlandırma


Hizmet vereceğimiz web sitesiyle aynı hizmeti veren rakiplerimiz kimlerdir? Onların isim değeri, web sitesi durumu, artı ve eksi yönleri, url durumu, arama motorlarında ne kadar eski olduğu, güncel durumu, müşterileriyle iletişimleri, hangi illetişim kanallarını kullandıkları ve backlink analizleri irdelenmesi gereken önemli detaylardandır. Bir web sitesinin internet dünyasındaki ve reel hayattaki marka konumlandırmasını yapmadan yani gerçek durumunu kendimize söylemeden SEO yolculuğuna çıkmak oltanın ucuna yem takmadan denizden balık beklemeyle eş değerdir. Ancak bu belirttiğimiz sadece kalıcı ve markalaşma odaklı SEO çalışmaları için geçerlidir. Sonu hüsranla biten Google algoritmalarına ters, web sitelerinin küçücük bir şikayet sonrası bile tamamen sıralamalardan kaldırıldığı müşteri odaklı olmayan tüm geçici SEO çalışmalarını kasdetmiyoruz!

7- Sosyal Medya Durum Analizi


SEO çalışması yapacağımız web sitesinin sosyal medya kanalları var mı? Hangi sosyal medya platformlarına uygun, hangi sayfalar eksik hangi sosyal mecralarda yer alması gerekiyor? Bu gibi soruların cevaplarına göre aksiyon alınarak tüm sayfalar örneğin facebook.com/birnc url'si şeklinde doğru isimle alınmaya çalışılır. Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter, Youtube, Pinterest ve gerekiyorsa VK gibi az kullanıcıların yer aldığı platformlarda bile sayfalar tüm gerekli bilgiler doldurularak paylaşımlara hazır hale getirilir. Bu aşamada web sitesinin Google Business ve harika kayıtları kontrol edilir. Adres konum ve resmi bilgileri Google sistemlerine girilir ve Google analitik ile web sitesi ilişkilendirilir. Aynı işlemler Yandex arama motorunda da yapılarak dünyanın en çok ziyaretçisine sahip Google, Yandex ve Bing arama motorlarının webmaster doğrulama işlemleri tamamlanarak firmanın dijital ortamdaki tüm eksiklikleri tamamlanır.

8- Strateji ve Planlama


SEO çalışmasındaki yol haritanız yukarıdaki tüm analizler ve eksiklikler tamamlandıktan sonra artık yavaş yavaş belirlenmiş olmalıdır. Rakiplerin durumunu biliyorsunuz, hedef kitlenizi tanıyorsunuz ve web siteniz hazır. Bu aşama stratejilerin belirlendiği ve sizi başarılı sonuçlara taşıyacak planlamanın yapıldığı aşamadır. Kalem, kağıt kullanın ya da bir belge ile bir SEO süreç taslağı oluşturun. Önceki analizlerinizden elde ettiğiniz size başarıyı getirecek tüm sırları burada masaya yatırın.

9- Zaman Yönetimi ve Uygulama


SEO projesinin uygulanacak stratejilere göre ne kadar zaman alacağının tasavvur edildiği aşamadır. SEO çalışması agresif bir tutum ile hızlı mı ilerlemeli yoksa marka imajının zedelenmemesi için yavaş ağır bir tempo ile mi devam etmelidir. Müşterilerin beklentisi ne, sizi zorluyor mu hemen mi sonuç almak istiyor, süreçlere ne zaman dahil edilmeli? Onlara yüklediğiniz sorumlulukları yerine getiriyorlar mı? Bu gibi karmaşaların giderildiği ve disipline edildiği bu süreçte artık SEO aksiyonları başlamaktadır. Kimileri backlink ile, kimileri reklam ile süreçleri daha da hızlandırabilir. Biz birNC olarak her şey tamamlanmadan yani SEO projesinde kullanacağımız metaryallerle ilgili eksiklikler giderilmeden tabiri caiz ise müşterimizin üzerine şık bir takım elbise giydirmeden kullanıcısının karşına çıkarmıyoruz.

10- Satış ve Hedef Odaklı Reklamlar


SEO kullanıcılara yönelik çalışmalar olduğuna göre milyonlarca kişinin, firmanın, hizmetin, ürünün, bilginin yer aldığı sosyal medya platformları, arama motoru reklamları, TV, Radio, Billboard Reklamları (araç ya da yaya trafiğinin yoğun olduğu yerlerde büyük ebatlarda ve dikkat çekici biçimde tasarlanan görsel öğelerin açık hava pano reklamları) başarılı SEO çalışmalarının önemli aşamalarından bir tanesini oluşturur diyebiliriz. Özellikle doğal SEO çalışma ve markalaşma stratejileriyle Google kalite yönergelerine uygun yapılan arama motoru optimizasyon çalışmalarında hedefe kilitlenmiş reklamlar firmamızın sunumundaki tüm eksiklerimiz giderildikten sonra SEO çalışmalarımıza büyük destek sağlayacaktır. Örneğin Facebook-Instagram gönderi öne çıkarma reklamları, Google arama platformunun reklam hizmet aracı olan Google Adwords reklam sistemi, firmanızın SEO çalışmaları süreçlerinde tercih edilmesi gereken reklam araçlarıdır. Özellikle markalaşma, satış, pazarlama, imaj yönetimi vb. unsurlar için harika bir pazar yeri olan Google Ads'i tüm hatlarıyla keşfetmelisiniz. Başarılı bir Google Ads reklam kampanyası nasıl oluşturulur hemen öğrenmek isterseniz web tasarım firması birNC'nin aşağıdaki linkteki özel makalesini inceleyebilirsiniz.

Google Ads Nedir ve Başarılı Google Ads Reklamı Nasıl Verilir?

11- Müşteri Yönetimi ve Raporlama


Tüm SEO çalışmalarının belli dönemlerinde yüzyüze ya da uzaktan iletişim kanallarıyla değerlendirildiği, yine projenin detaylarına göre aylık, 2 aylık ya da 3 aylık vb. raporlamalarının, web sitesi ziyaretçi trafik artışlarının, potansiyel müşteri geri dönüşlerinin ve SEO çalışma sonuçlarının değerlendirildiği aşamadır. birNC olarak genellikle mutlu bir çay ve kahve keyfiyle yüzyüze olarak gerçekleştirelen bu organizasyon müşteri sadakati açısından ileriye dönük çok faydalı sonuçlar vermektedir.


Genel SEO Çalışma Alanları


1- Site İçi SEO (On Page SEO)


Arama motorlarında kullanıcı arama sonuçlarını etkileyen kriterlerin web sitesinde doğru kurgulanması ve doğru bilginin modern, yaratıcı, teknik ve stratejik olarak en iyi şekilde kullanıcıya sunulması için site içerisinde yapılan çalışmaların hepsi site içi SEO'yu tanımlar. Bir başka deyişle site içi SEO; ziyaretçilerin web sitesi içerisinde aradığını kolayca bulmasını sağlamak için tüm internet sayfalarında yapılması gereken arama motoru ayarlarının ve kaliteli olması gereken içeriklerin kullanıcıya sunumunu en iyi şekilde sağlayacak tasarım, yazılım ve layout çalışmalarını ifade eder. Site içi SEO ile ilgili ayrıntılı bilgi edinmek için birNC'nin aşağıdaki makalesi size yardımcı olacaktır.

Site İçi SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

2- Site Dışı SEO (Off Page SEO)


Site dışı SEO, bir web sitesinin arama motorlarının arama sonuç sayfalarında en üst sıralarda yer alması için site dışında kullanıcı odaklı yapılan backlink ve markalaşma çalışmalarını ifade eder. Site dışındaki farklı kaynaklar aracılığıyla sektörel müşterilerin en doğru bilgileri edinmesi için yazılı, görsel ve işitsel mecraalarda yapılan tüm reklam/tanıtım çalışmalarını kapsamaktadır. Dijital dünyada yayın hizmeti veren bloglar, sosyal medya kanalları, forumlar, sözlükler, haber siteleri, video platformları, PDF döküman ekleme ve paylaşma siteleriyle birlikte TV, Radyo, Gazete, Billboard gibi tüm mecralarda firma ismi, ürün/hizmetler, anahtar kelimeler ve sloganlarla hazırlanmış tüm reklam ve tanıtım çalışmaları site dışı SEO'nun bir parçasıdır. Site dışında yapılan arama motoru optimizasyonu çalışmalarıyla ilgili detaylı bilgi edinmek için birNC'nin aşağıdaki makalesini inceleyebilirsiniz.

Site Dışı SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

3- Teknik SEO Optimizasyonu


Teknik SEO, arama motorlarının internet kullanıcılarının daha hızlı ve güvenli bir şekilde web sitesi ziyaretçi deneyimi yaşamalarını sağlamak için web sitelerinde olması gerektiğini belirtiği bir takım teknik kurallarla ve teknolojik uyarlamalarla ilgilidir. Süreklidir ve akıllı bir adaptasyon gerektirir. Bu alanda dünyaya yön veren arama motoru Google arama motorudur. Google'un tüm web sitesi kalite yönergelerini takip etmek, teknolojik gelişmelerle güncellenmek ve bu işleyişle daima yenilenmek teknik SEO'nun önemli bir parçasıdır.

12 Teknik SEO Kuralı
▬▬▬▬▬▬▬▬▬
1- Kullanıcı odaklı UI/UX web sitesi kurgusu
2- Site Title-Keywords-Description-URL uyumluluğu
3- Site içi kullanıcı yönlendirme ve nofollow-dofollow dahili/harici linkler
4- Kaliteli, özgün ve ziyaretçilere fayda sağlayacak doğru içerikler
5- İyi kurgulanmış H1, H2, H3, H4, H5, H6 başlık etiketleri
6- Uygun ve ilişkili özel resimlerin ve alt etiketlerinin kullanımı
7- W3 standartları, HTML5/CSS3 normları ve Java/CSS sıkıştırma
8- Sitemap.xml, Robots.txt dosyaları ve 301, 302 yönlendirmeler
9- Domain durumu, alan adı kayıt bilgileri, kaliteli sunucu ve temiz IP
10- Arama motoru ve webmaster kayıtları, site resmi doğrulama işlemleri
11- Mobil uyumluluk, hız kriterleri, SSL sertifikası ve favicon unsuru
12- Anahtar kelime yoğunluğu, benzer anahtar kelimeler ve semantik SEO

SEO ile Gelen 5 Güçlü Kazanım

Nihai SEO Sonuçları

1- Arama motorları kalite yönergelerine göre uygulanan SEO çalışmaları sonucunda öncelikle marka değeri kazanılır.
2- Rakiplere karşı SERP sonuçlarında konum olarak üstünlük sağlanır.
3- Yeni web sitesi ziyaretçilerine ücretsiz olarak ürün ve hizmetler tanıtılır.
4- Yeni müşteri adaylarıyla tanışılır ve potansiyel sadakatli müşteriler edinilir.
5- Güçlü bir marka imajı oluşturulur ve maddi kazançlar elde edilir.
6- Mutlu olunur.
SEO Analiz Bilgileri İçin Tıklayın

SEO Çalışması Nasıl Analiz Edilir?

Ücretsiz SEO Analiz Servisleri
-------------------------------
1- Google Analitik Analizi (https://analytics.google.com)
2- Google Search Console Backlink Analizi (https://search.google.com/search-console/about)
3- Yandex Webmaster (https://webmaster.yandex.com.tr)
4- birNC (birnc.com.tr/iletisim adresine web sitenizi iletin genel analizinizi isteyin)

Ücretli SEO Analiz Servisleri
-----------------------------
1- ahrefs.com
2- semrush.com
3- sitechecker.pro
4- moz.com

Web Sitesi SEO Analizi
-----------------
1- moradam.com/web-sitesi-analiz
2- seocu.com/analiz
3- seohocasi.com/seo-analiz
4- ihs.com.tr/seo/seo-analiz

  • Faydalı SEO Bilgileri Linkleri
  • Google SEO Başlangıç Kılavuzu
  • SEO Yönergelerine Genel Bakış
  • Web Yöneticisi Google Yönergeleri
  • Google Search Central Topluluğu
  • Web Sitesi Nedir, Ne İşe Yarar?
  • Backlink Nedir ve Nasıl Alınır?
  • Serp Nedir ve Hangi Sonuçları İçerir?
  • SEO Uyumlu İçerik Nasıl Oluşturulur?
  • Web Tasarım Nedir, Nasıl Yapılır?
  • SEO Uyumlu Web Tasarım Nedir?
  • E-Ticaret SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?


SEO İlgili Sıkça Sorulan Sorular


SEO hizmetiyle kesin 1. sıraya gelebilir miyiz?
1. sayfa ve 1. sıra garantisini arama motorları yönetimi dışında kimse garanti edemez. Ancak arama motorlarının kalite yönergelerine göre kullanıcı ve markalaşma odaklı SEO çalışmaları yürüten her SEO Uzmanı/Firması bu yaklaşımıyla SEO hizmeti verdiği müşterisini SERP sonuçlarında istedikleri konuma getirebilir.
Profesyonel SEO çalışmaları ne kadar sürer?
SEO hizmetlerinin etki süresi anahtar kelimelerin rekabet durumuna göre değişmektedir. Sektörel rekabet durumu ve rakip analizleri ise SEO projesinin süresini belirlemektedir.
SEO çalışması öncesi hangi hazırlıklar yapılmalı?
1- Ürün ve hizmetlerle alakalı detaylı brief. (Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, toplumu kandıran, kalitesiz ürün / hizmetlere sahip kişi, kurum ya da firmalara birNC tarafından SEO hizmeti verilmemektedir.)
2- Firma sahibi, yönetim kadrosu ve müşteri temsilcileriyle kurumsal iletişim düzeni hakkında toplantı.
3- Resmi şirket bilgileri ve firma sahibinin kimlik bilgisi.
4- Kurumsal kimlik dosyaları, sunucu, FTP ve site panel bilgileri.
5- Sosyal medya sayfalarının kullanıcı giriş ve şifre bilgileri.
6- Google, Yandex ve Bing webmaster panel bilgileri. (Bilinmiyorsa ve hiç açılmamışsa birNC'den destek alabilirsiniz.)
7- Kayıt, doğrulama ve benzeri işlemler için kullanılacak kurumsal mail adresi ve şifresi. Örneğin; bilgi@alanadiniz.com
8- Kaliteli ve yüksek çözünürlüğe sahip ürün/hizmetlerinizi temsil eden sektörel resimler.
Web sitesi durumunun SEO çalışmasındaki önemi nedir?
SEO çalışmalarında merkeze alınan her zaman web sitesi kullanıcılarıdır. Bir web sitesindeki SEO ve kullanıcı odaklılık arama motorlarının kalite yönergelerine göre de olduğu için başarıyı mutlak getirmektedir.
SEO hizmetinin ortalama fiyatları ne kadardır?
SEO hizmetlerinin fiyatı anahtar kelimelerin sayısı, rekabeti, hizmet alacağınız firmanın ya da kişinin fiyat politikalarına göre değişebilmektedir ve genellikle aylık olarak ücretlendirilmektedir. birNC'nin SEO hizmeti fiyatlarını öğrenmek için +90 (212) 232 9262 Pbx telefon numarasını arayabilirsiniz.
Ücretli SEO eğitimi nasıl ve nereden alabilirim?
Ücretli-ücretsiz site içi ve site dışı SEO eğitim programlarını Google, Yandex, Bing, Yahoo gibi arama motorlarından keşfedebilirsiniz. İletişim kurduğunuz kişi ya da kurumlara başarılı sonuçlanmış SEO projelerini sormayı unutmayın.
Sizden profesyonel SEO hizmeti alabilir miyiz?
birNC ekibi olarak biz, başarılı sonuçlanacak SEO projelerinin iyi ve kaliteli bir web sitesiyle olacağını biliyoruz. Bu sebeple bizimle kaliteli web tasarım projesi yolculuğuna çıkan sadece kendi müşterilerimize bu hizmeti profesyonel olarak veriyoruz. SEO hizmetimizin tüm detaylarını öğrenmek için aşağıdaki linki ziyaret edebilirsiniz.

birNC SEO Hizmeti
Web sitesi içeriklerinin SEO başarısındaki önemi nedir?
Kullanıcıların arama motorlarında aradıklarına en iyi şekilde cevap verecek nitelikte semantik SEO bilimine göre hazırlanan web sitesi içerikleri her zaman daha avantajlıdır.
SEO çalışmalarında dil bilgisinin önemi var mı?
Diller, sosyal bilim niteliğinde değerlendirilmesi gereken çok karmaşık olgulardır. Toplumlara ait melekeleri ve fizyolojik yapıları sembolize ederler. Gramerler ise dillerin doğru yazılıp, okunarak konuşulması usullerini göstererek, dili iyi kullanma sanatını kişilere öğreterek, düşünce ve duyguları tam olarak anlamamıza ve anlatmamıza yardım ederler. Bu sebeple arama motoru optimizasyonu çalışmalarında mutlak başarı için SEO çalışması yapılacak Dil'e ve Gramer'e hakimiyet esastır.
SEO çalışmasının herhangi bir zararı olabilir mi?
SEO çalışmaları, web sitelerini geliştirip müşteri kazanmaya vesile olabileceği gibi yanlış yapılan çalışmalar ile marka imajını olumsuz etkileyen sonuçları da olabilir. Örneğin yeni ziyaretçilere web sitesi aracılığıyla doğru olmayan yanlış bilgilerin verilmesi, ziyaretçi sayısının artması ile müşteri hizmetlerinin yetersiz kalması, yoğun gelen site ziyaretçilerinin sorduğu soruların cevapsız bırakılması, web sitesi iletişim formlarından gelen taleplerin değerlendirilmemesi, canlı destek ya da whatsapp hattına gelen taleplerin dikkate alınmaması, yeni gelen telefon aramalarının cevaplanmaması, Google harita konum sayfanıza gelen kötü yorumlar vb.

Markalaşma Odaklı SEO Hizmeti


Türkiye'de firmaların hedef kitlelerini ve rakiplerini en iyi şekilde analiz ederek özel stratejilerle sadece kendi web tasarım müşterilerine site içi ve site dışı SEO optimizasyonu çalışmaları yapan birNC olarak SEO nedir, ne işe yarar ve nasıl yapılır gibi önemli sorulara yanıtlar vermeye çalıştık. Arama motoru operasyonunu nitelikli bir şekilde yönetme becerisine sahip İstanbul'da hizmet veren kurumsal hizmet ajansı olan birNC'ye SEO ile ilgili merak ettiğiniz tüm soruları iletebileceğinizi unutmayın. Aşağıdaki yorum alanından tüm sorularınızı bize sorabilir, gizlilik ve centilmenlik anlaşmalarımızdan dolayı paylaşamadığımız SEO referanslarımızı ise Tel: +90 (212) 232 9262 E-Mail: info@birnc.com.tr iletişim kanallarımızı kullanarak öğrenebilirsiniz.

birNC; ileri düzey SEO yöntemleri ile kalıcı ve organik SEO stratejileri geliştirerek dijital dünyada özellikle Türkiye firmalarının markalaşmasına destek olur. Yalancı backlink ve hitlerle arama motoru botlarını manipule eden geçici SEO tekniklerini asla tercih etmez. Google SEO ve kalite yönergelerine bağlı kalarak arama motoru optimizasyon çalışmaları yapan birNC ile arama sonuç sayfalarında (SERP'lerde) kaliteli olan ürün/hizmetlerinizin bulunabilirlik oranını artırabilir, potansiyel müşterilerinize ulaşarak kazançlarınızı katlayabilir ve rakiplerinize karşı marka değerinizi yükseltme şansı yakalayabilirsiniz. Ancak bunları firmanız için sağlayabilmemiz için bir şartımız var, o da şu: "Web sitenizi birNC'nin oluşturması". Çünkü biz sadece kendi web tasarım müşterilerimize SEO hizmeti veriyoruz. Hemen birNC'nin SEO Hizmeti detaylarını öğrenmek ve profesyonel destek almak için aşağıdaki linki tıklayınız.

birNC İletişim Bilgileri


web-tasarim-projeleri-birnc-link-banner
  • SERP Nedir? Kapsamlı RehberŞubat 4, 2025
  • Pi Network KılavuzuŞubat 2, 2025
  • Canonical URL Nedir ve Nasıl Olmalıdır?Kasım 2, 2024
  • Web Tasarım Nedir ve Nasıl Yapılır?Ekim 11, 2024
  • Haber Yazılımı Nedir ve Ne İşe Yarar?Eylül 5, 2024
  • Web Hosting Nedir ve Ne İşe Yarar?Nisan 5, 2024
  • Google My Business KılavuzuMart 31, 2024
  • Header Tasarım ÖrnekleriOcak 28, 2024
  • SSH Nedir ve Ne İşe Yarar?Aralık 15, 2023
birnc site footer logo

birNC® Ajans | İstanbul Web Tasarım Şirketi
Arayana kadar siz düşünün aradıktan sonra biz...


Mail: info◎birnc.com.trTel: +90 (212) 912 2155 Pbx

Özel web tasarım yazılım, kurumsal kimlik, SEO, sosyal medya yönetimi ve internet reklamcılığı hizmetlerindeki bilgi birikimi ve tecrübesiyle kuruluşundan bugüne kadar müşterilerine nitelik, değer ve farklılık katmış olmanın gururunu yaşayan birNC ekibi ile sektörel hedeflerinize daha hızlı ulaşabilirsiniz.


  • KVKK Bildirimi
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik Politikası
  • SEO Nedir?
  • Google Ads
  • E-Ticaret SEO
  • Anasayfa
  • Kurumsal
  • Resmi Bilgiler
  • Kariyer
  • S.S.S.
  • Blog
  • İletişim
BİRNC WEB TASARIM YAZILIM VE İNTERAKTİF AJANS HİZMETLERİ © İSTANBUL