2013 - 2024 © BİRNC
  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
  • İLETİŞİM
  • BLOG
  • S.S.S.
2013 - 2024 © BİRNC

Google My Business Kılavuzu

  1. Anasayfa
  2. Blog
  3. Google My Business Kılavuzu

Google My Business Nedir?


Google My Business (GMB), Google'ın işletmelerin çevrimiçi varlığını yönetmelerine yardımcı olmak amacıyla 2014 yılında başlatılmıştır. Ancak platformun kökenleri Google'ın daha önceki yerel işletme araçlarına dayanmaktadır. Google Places, Google+ Local ve Google Maps üzerindeki işletme profillerinin birleştirilmesiyle Google My Business ortaya çıkmıştır. Kısaca Google My Business, işletmelere dijital dünyada kendi hikayelerini anlatma ve hedef kitleleriyle bağ kurma fırsatı sunan ücretsiz bir platformdur. Bu araç, kullanıcı odaklı sunduğu analiz ve izleme araçları hakkında daha fazla bilgi almak isteyen işletme sahipleri için çok idealdir. Genel olarak işletmelerin Google aramalarında daha belirgin bir şekilde görünmesini sağlayarak onları potansiyel müşterilerle buluşturmaya yardımcı olan stratejik bir araçtır.



Google My Business'a Nasıl Kayıt Olunur?


Google My Business platformuna kaydolmak oldukça basittir. İşte birNC ile adım adım GBM kayıt süreçleri...

1- Google'a Giriş Yapın: Google hesabınız (gmail) yok ise öncelikle doğru bilgilerle Google hesabı oluşturarak telefonunuzla bu yeni hesabınızı doğrulayın. Google hesabınız var ise internete giriş yaptığınız tarayıcınızda www.google.com/business adresine gidin ya da hemen yukarıdaki resme tıklayarak ilerleyin. İşlemi tamamladıktan sonra sağ üst köşedeki "Giriş Yap" düğmesine tıklayın.

2- İşletmenizi Ekleme: Giriş yaptıktan sonra Google size daha önce işletmeniz eklenmiş mi ya da benzeri işletmeler var mı vb. sorgular için işletmenizin adını soracağı bir arama kutusu sunacaktır. Buraya işletmenizin adını girin. Eğer işletmeniz listede yok ise "İşletmemi Listele" seçeneğine tıklayarak yeni bir işletme profili oluşturabilirsiniz.

3- İşletmenizin Adresini Belirtin: İşletmenizin adresini girin. Adresinizi ve adres işaretlemesini doğru yaptığınızdan emin olun. Adres tarifi uygulamasını kullanan müşterilerinizi başka bir adrese göndermek istemezsiniz değil mi?

4- İşletmenizin Türünü Belirleyin: Firmanız hizmet ve tür olarak hangi kategoriye giriyor? Bunu mutlaka belirleyin. Bu bilgi, algoritmik olarak işletmenizin doğru bir şekilde sınıflandırılmasına ve kullanıcıların aradıkları hizmetleri daha kolay bulmasına yardımcı olacaktır.

5- İletişim Bilgilerinizi Ekleyin: İşletmenizin telefon numarası ve web sitesi gibi interaktif iletişim bilgilerini girin. Bu bilgiler, firma kaydınızın hızlıca doğrulanmasını ve müşterilerin kısa sürede size ulaşmasını sağlayacaktır.

6- Doğrulama Seçeneğini Seçin: İşletmenizi doğrulamak için size uygun olan farklı yöntemler arasından birini seçin. Genellikle önceden posta yoluyla bir doğrulama kodu gönderiliyordu. Ancak artık o yöntem tarih oldu diyebiliriz. Şuanda eklediğiniz telefon numaranızın Google tarafından aranarak KOD vermesi sistemi bugünlerde en çok kullanılan doğrulama yöntemlerden biri durumunda. Ancak yoğunluk sebebiyle bu doğrulama işlemine başvurduğumuzda ilgili kod için arama yapacak olan Google servisinin çalışmadığına şahit olduğumuz olmuştur. (Bu konuyla ilgili desteğe ihtiyacınız olursa birNC ile iletişime geçebilirsiniz) Yani kısacası herhangi bir yöntem ile alacağınız kodu, işletmenizin hesabına tanımladıktan sonra işletmenizi doğrulamış oluyorsunuz.

7- İşletme Bilgilerinizi Tamamlayın: Doğrulama işleminden sonra işletme profilinizi tamamlayabilirsiniz. Bu, işletmenizin logosunu, açıklamasını eklemek, iş saatlerini belirtmek, fotoğraflar yüklemek ve hizmetlerinizi tanıtmak gibi adımları içerir.

Yukarıda belirtiğimiz adımları takip ettikten sonra firmanızın Google My Business kaydı tamamlanmış olacaktır. Bu işlemlerden sonra artık müşterilerinizle etkileşim kurabilir, işletmenizin görünürlüğünü artırabilir ve çevrimiçi varlığınızı güçlendirebilirsiniz.


Google My Business Ne İşe Yarar?


Google arama motorunda daha fazla görünürlük elde etmek ve hedef kitlesiyle hızlı bir şekilde etkileşime geçmek için birçok işletme Google My Business (Benim İşletmem) profili oluşturmanın avantajlı olduğunu bilir. Resmi bir işletme sahibiyseniz ve halen Google My Business hesabınız yok ise çevrimiçi varlığınızı güçlendirmek ve yerel müşterilerle etkileşimde bulunmak için bu platformun sizi ücretsiz olarak dijital dünyada hedeflerinize götürecek en etkili araçlardan biri olduğunu keşfedin.

Bir Google My Business hesabı, işletme profilinizin sahipliğini talep edebileceğiniz, bu profilin yönetim haklarını elde edebileceğiniz ve Google arama motorunda görünürlüğünüzü artırmak için ek ücretsiz özelliklerin kilidini açabileceğiniz en etkili yoldur.

Peki Google My Business ücretsiz mi? Evet ücretsizdir. Hemen ücretsiz bir işletme profili oluşturarak Google'da öne çıkabilir, fiziksel mağazınıza ya da hizmet bölgenize ait ücretsiz bir işletme profili oluşturmayı tamamladıktan sonra milyonlarca kullanıcısı olan Google şirketinin "Google Arama ve Haritalar" uygulamalarında işletmenizi bulan yeni müşteri adaylarınızı sadakatli yeni müşterilere dönüştürebilirsiniz.


Neden Google My Business Kullanmalısınız?


Google My Business, işletmelerin yerel topluluklarla etkileşim kurmasına ve çevrimiçi itibarlarını güçlendirmesine olanak tanırken, aynı zamanda potansiyel müşterilerin dikkatini çekmelerine ve rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı olduğu için marka değerine inanan her işletme sahibi için çok önemlidir. Google My Business (GMB), bir işletme sahibi için çevrimiçi varlıkları güçlendirmenin ve yerel müşterilerle güncel olarak kısa sürede ve hızlı etkileşimde bulunmanın en etkili bir yollarından biridir. Sizde işletme sahibiyseniz maddeler halinde işletmeniz için neden Google My Business (GMB) kullanmalısınız birNC ile aşağıdaki maddeleri okuyarak öğrenebilirsiniz.

1- Daha Fazla Görünürlük / Tanıtım


Google My Business platformu,firmanızın Google arama SERP sonuçlarında ve Google Harita konum uygulamalarında hedef kitleniz tarafından daha çabuk bulunmanızı ve etkili bir profil oluşturma/hesap yönetimiyle güven kazanmanızı ve onları etkilemenizi sağlayabilir. Yani Google My Business, birNC Web Tasarım firmamıza göre "kesinlikle dijital dünyada potansiyel müşterilerinize ulaşmak için benzersiz bir platformdur ve Google My Business kullanmak, işletmenizi çevrimiçi ortamda daha etkili bir şekilde yönetmenize, tanıtmanıza ve yerel müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilir" diyebiliriz.

2- Hızlı İletişim


İşletmenizle ilgili temel bilgileri (ad, adres, telefon numarası, ürünler, haberler, duyurular, referanslar, projeler, çalışma saatleri vb.) paylaşarak yerel müşterilerinizin web sitesi ve mobil cihazlardan kısa sürede firmanızla iletişime geçmesini sağlayabilirsiniz. İletişim hızının doruklarda olduğu bu çağda müşterileriniz çokca Google My Business hesabınızı ziyaret edecektir.

3- Yerel Potansiyel Müşteriler


Yerel müşteri tabanınızı biliyor musunuz ve bulunduğunuz konumdaki potansiyel müşteri adaylarının farkında mısınız? Google My Business platformunda işaretlediğiniz adres konumu, hedef kitle ve uzmanlık alanı ile birlikte Google aramalarında uzmanlık alanlarınız/hizmetleriniz/ürünleriniz ile ilgili doğal arama sonuçlarında mutlaka üst sıralarda yer alarak yeni ve yerel müşterilerle tanışmanın keyfini yaşayabilirsiniz. Kısacası Google My Business, dolaylı olarak işletmenizin bulunabilirliğini artırarak iş hacminizi büyütmenize destek olur.

4- İncelemeler ve Geribildirim


Müşterileriniz, işletmeniz hakkında değerlendirmeler yaparak firmanıza yeni müşteriler bulmanıza yardımcı olabilir. Firmanıza iyi bir hizmet sonrası ya da herkesin mutlu olduğu ve yeni tamamlanmış bir proje sonrası yapılan takdir/teşekkür yorumu gibi...Şeffaf şekilde herkese açık olan bu profil yorumlarında olumlu müşteri incelemeleri ve düşüncelerinin paylaşılması itibarınızı artırırken bazı olumsuz müşteri deneyimleri de firmanızın vitrinini etkileyebilir. Ancak iyi ve deneyimli bir dijital pazarlama ile buradaki olumsuz yorumları bile profesyonel yanıtlar ile firmanızın lehine çevirebilirsiniz. (Bunun için bir telefon kadar uzağınızdayız. Arayana kadar siz düşünün aradıktan sonra da birNC | +90 (212) 232 9262.

5- Güncellik / Duyuru


İşletmenizin yeni telefon numarası, iş akışı, toplantı durumlarını, fuar vb. gibi çalışmalarını, iş saatlerini, tatil günlerini ve tüm önemli duyurularını web sitesi linkleriyle ya da bir yazı ya da resimle bu platformdan müşterilerinize bildirebilirsiniz. Müşterilerinizin sizinle iletişime geçmesini kolaylaştırarak tüm bilgi güncellemeleri için Google My Business platformu ideal bir araçtır.

6- Görsel İçerik Paylaşımı


Profil için logo, vitrin ve karşılama için kapak fotoğrafı ekleyerek işletmenizi ziyaretçilerinize daha çekici hale getirebilirsiniz. Ürünleriniz/hizmetleriniz/projeleriniz ile ilgili görsel içerikler paylaşarak potansiyel müşteri adaylarınıza gücünüzü gösterebilirsiniz. Ya da kurum içi organizasyonlarınızı (doğum günü, piknik, kahvaltı, akşam yemeği vb.), iş toplantılarınızı, iş seyahatlerinizi ve çalışma ortamlarınızı paylaşarak mutlu iş akışınızı ve ortamınızı hedef kitlenize ya da sizinle çalışmak isteyen yeni iş arkadaşı adaylarınıza sunabilirsiniz.

7- Harita Konum ve Yol Tarifi


İşletmenizin tam olarak nerede olduğunu harita üzerinde doğru bir şekilde işaretliyerek müşteri adaylarınıza gösterebilirsiniz. Müşteri adaylarınıza hem Google My Business üzerinden hemde web sitesi ziyaretçileriniz için iletişim sayfasına ekleyeceğiniz Google harita platformunun verdiği kod sayesinde oluşan yol tarifi ve konum bilgisi uygulaması ile mutlu bir ulaşım deneyimi yaşamalarını destekleyebilirsiniz.

8- Analitik ve İstatistikler


GMB (Google My Business) girş yaptığınızda anasayfa paneli üzerinden işletmenizin aylık performansını izleyebileceğiniz ücretsiz veriler iletilmektedir. Kullanıcı etkileşimleri, telefonla aranma sayıları, adres tarifi isteme, görüntülenme sayıları ve arama sonuçları ile ilgili önemli istatistiklere erişerek firmanızın artı/eksilerini keşfederek yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.
  • İlgili Videolar
  • Faydalı Linkler
  • GMB Hesap Oluşturma
  • Google My Business SEO
  • Google AdSense Kılavuzu
  • Google Ads Reklamı Kılavuzu
  • Google Analytics Kılavuzu
  • Google Arama Parametreleri
  • Youtube Google Business Profili

Google My Business ile İlgili birNC'den Destek Al

Google My Business Merak Edilenler


Google My Busines'ın dezavantajları var mıdır?
Hiçbir kaliteli firma için dezavantajı yoktur. Ürün/hizmetleri niteliksiz olan ve müşteri odaklı olmayan firmalar için yapılan kötü yorumlar (herkes yazabilir, silinemez ve şeffaf) onlar için dezavantajdır diyebiliriz. Ancak müşteri adaylarının okuyacağı kötü yorumlar, onları mutsuz edebilecek bir alışveriş deneyimini engelleyeceği için harika bir modüldir denilebilir.
Google işletme profil düzenleme nasıl yapılır?
1- Google My Business hesabınıza giriş yapın. İşletme Profilinize gidin.
2- İşletme Profilinizi düzenlemek için: Google Arama'da karşınıza çıkan üst alanda Profili düzenle'yi seçin.

Detaylı bilgi için aşağıdaki linki ziyaret edbilirsiniz.

Google İşletme Profilizi Düzenleme

Google işletme profili için detaylı yardım nereden alınır?
Google işletme profil yardımı için ihtiyaç duyacağınız tüm destek için aşağıdaki linki ziyaret ediniz.

Google İşletme Profil Yardım Platformu


Google My Business Sonuç Analizi


Google My Business platformu, işletmelere dijital dünyada benzersiz bir değer kazandıran ve onları müşterilere ulaşmalarını sağlayan ücretsiz bir araçtır. Bu platformun firmalara sunduğu en önemli fırsatlar şunlardır: İşletmelerin Google'da daha görünür olmalarını sağlayarak potansiyel müşterilerle etkileşim kurmalarına olanak tanır. İşletmeler, Google My Business üzerinden kendilerini tanıtabilir, en güncel iletişim bilgilerini paylaşabilir ve müşteri deneyimlerine dair geri bildirimleri yönetebilirler. Ayrıca Google My Business (GMB) ile işletmeler, özel teklifler ve etkinlikler duyurarak müşteri sadakatini artırabilir ve rakiplerine göre marka imajı olarak avantaj elde edebilirler. Sonuç olarak Google My Business, işletmelere çevrimiçi varlıklarını güçlendirme ve yerel pazarda öne çıkma fırsatı sunar.


web-tasarim-projeleri-birnc-link-banner
  • SERP Nedir? Kapsamlı RehberŞubat 4, 2025
  • Pi Network KılavuzuŞubat 2, 2025
  • Canonical URL Nedir ve Nasıl Olmalıdır?Kasım 2, 2024
  • Web Tasarım Nedir ve Nasıl Yapılır?Ekim 11, 2024
  • Haber Yazılımı Nedir ve Ne İşe Yarar?Eylül 5, 2024
  • Web Hosting Nedir ve Ne İşe Yarar?Nisan 5, 2024
  • Google My Business KılavuzuMart 31, 2024
  • Header Tasarım ÖrnekleriOcak 28, 2024
  • SSH Nedir ve Ne İşe Yarar?Aralık 15, 2023
birnc site footer logo

birNC® Ajans | İstanbul Web Tasarım Şirketi
Arayana kadar siz düşünün aradıktan sonra biz...


Mail: info◎birnc.com.trTel: +90 (212) 912 2155 Pbx

Özel web tasarım yazılım, kurumsal kimlik, SEO, sosyal medya yönetimi ve internet reklamcılığı hizmetlerindeki bilgi birikimi ve tecrübesiyle kuruluşundan bugüne kadar müşterilerine nitelik, değer ve farklılık katmış olmanın gururunu yaşayan birNC ekibi ile sektörel hedeflerinize daha hızlı ulaşabilirsiniz.


  • KVKK Bildirimi
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik Politikası
  • SEO Nedir?
  • Google Ads
  • E-Ticaret SEO
  • Anasayfa
  • Kurumsal
  • Resmi Bilgiler
  • Kariyer
  • S.S.S.
  • Blog
  • İletişim
BİRNC WEB TASARIM YAZILIM VE İNTERAKTİF AJANS HİZMETLERİ © İSTANBUL