2013 - 2024 © BİRNC
  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
  • İLETİŞİM
  • BLOG
  • S.S.S.
2013 - 2024 © BİRNC

Sandbox Nedir ve Nasıl Çıkılır?

  1. Anasayfa
  2. Blog
  3. Sandbox Nedir ve Nasıl Çıkılır?

Google Sandbox Nedir?


Sandbox teriminin Türkçe karşılığı korumalı alandır. İnternet ortamında korumalı bir sanal alana karşılık gelen Google Sandbox, kötü amaçlı web sitesi sunumlarını engellemek ve kullanıcılar için daha kaliteli bir internet dünyası deneyimi yaşatmak için kurgulanan yalıtılmış bir test ortamını ifade eder.


Google Sandbox Nedir ve Nasıl Çıkılır?

Sandbox Filtesine Takılan Web Siteleri ve Sebepler


1- Yeni kurulan ve Google dizinine eklenen web siteleri
2- Aşırı backlink (bağlantı alan) web siteleri
3- Web sitesinde kopya içerikler olan web siteleri
4- Haksız rekabet sebebiyle rakip firma tarafından şikayet edilen ve suçu sabit görülen web siteleri
5- Teknik konular hakkında yanlış bilgiler veren web siteleri
6- Kullanıcıları kandırmaya yönelik kurgulanan web siteleri
7- Yasadışı faaliyetleri olan web siteleri

Google Sandbox'a Neden İhtiyaç Duyuldu?


Kalitenin ne olduğunu bilmeyen web yöneticileri için bu filtrenin varlığı tabiki rahatsız edicidir. Kaliteyi benimsemiş içerik üreticileri için ise Sandbox olması gereken çok faydalı ve adelet dağıtıcı bir filtreleme sistemdir. Nitelikli ve haklı rekabeti destekleyen yapısıyla Sandbox sistemi birNC'ye göre kesinlikle bir gereklilikti. Aksi durumda her web sitesi sahibi önerilmeyen ve hiçbir kesim tarafından tasvip edilmeyen yöntemlere başvurarak Google SERP sıralamalarını manipüle edebilirdi. İnternet dünyası günümüzde halen gereksiz bilgilerle ve faydasız spam kaynaklarla dolu. Spam üreticileri ise halen arama motorlarının bazı açıklarını kullarak niteliksiz içerikler üretmeye devam ediyorlar.

Doğal olmayan, gelişigüzel oluşturulan ve alakasız gelen bağlantılar, yanlış bağlantı metinleri ve bilgi verici olmayan anahtar kelimelerle doldurulmuş kalitesiz içerikler Sandbox yapısının oluşturulmasını bir nevi mecbur kılmıştır. Kullanıcılara daha iyi bir internet deneyimi sunmak için Sandbox süzgecinin oluşturulması bu kadar kirli bir internet dünyası oluşmadan çok önce hazır olmalıydı. Google zaten yeni sitelerin kullanıcıları mağdur etmesi olasılığını düşünerek eski sitelerin oluşturduğu içerikleri daha hızlı şekilde dizine ekleyeceğini ve yeni sitelerin bazı filtrelerden ve birtakım deneme süreçlerinden geçeceğini tüm paylaşımlarında bildirmektedir. Bu bir varsayım değil artık bir kural.

Google Sandbox Ne İşe Yarar?


Dijital dünyadaki önemli teknolojik gelişmelere ve yeniliklere öncülük eden en büyük şirketlerden biri Google'dur. Google şirketi, internetten bilgi arayan milyonlarca ziyaretçisi olan dünyanın en büyük arama motorunun kurucusudur. Bu sebeple kendi geliştirdiği arama motorunu kullanarak kendilerini tanıtmak isteyen web geliştiricilerine, kendi ziyaretçilerine daha iyi bir hizmet verebilmek ve daha kaliteli bir web deneyimi sunulmasını sağlayabilmek amacıyla bazı nüansların olduğunu açıkca belirtir. Bu nüanslardan en önemlisi özellikle arama motoru sonuç sıralama sayfalarında doğru bilgiyi, daha kaliteli ve zengin sunumlarla ileten web geliştiricleriyle hedef kitlelerini buluşturmayı sağlamak için geliştirilen Google Sandbox filtresidir.

Web sayfalarınızı, aşağıda faydalı linkler bölümünde paylaşılan Google web geliştiricisi kalite yönergelerine uygun olarak yapılandırdıysanız rekabet seviyesi yüksek anahtar kelimelerinizde zaten sıralama elde etmişsinizdir ve arama motoru dizinine eklenmişsinizdir. Yalnızca bazı durumlarda web siteleri arama sonuç sayfalarında yer almaz. Böyle bir durumla karşılaştığınızda ilk düşünmeniz gereken şey web sitesinizin Sandbox filtresine takılmış olabileceği olmalıdır.

Yeni oluşturulan web siteleri botlar için engellenmemişse her zaman dizine eklenir ancak arama sonuçlarında yani SERP'lerde görünmez. Bazen de sitelerin Sandbox filtre havuzunda geçirdiği süre değişebilmektedir. Bu süre birNC Web Tasarım Ajansı'nın deneyimlerine göre minimum 2 haftadır. Bu filtre, internet dünyasında yayın hayatına yeni başlayan hemen hemen tüm siteler için uygulanmaktadır ve bu süreyi belirleyen kiriter genellikle sitelerin anahtar kelimelerinin rekabet durumuna bağlıdır. Elbette rekabet durumu yüksek sorgular için bir siteyi dizine ve sıralamaya eklemek, site ismi gibi genel kelimelere göre daha zordur. Bu gibi durumlarda sitenizin Sandbox'ta olduğunu düşünmeyin. Yani rekabeti yüksek aramalarda sıralamada olmamanız sitenizin bir sebepten dolayı“suçlu” olduğunuzu göstermez. Google, sitelerdeki tüm çerikleri güven, kalite, backlink ve güncel kullanıcı odaklı SEO kriterlerine göre değerlendirir. Sonrasında ise en iyi olanları kullanıcılarla buluşturmak amacıyla sıralamaya alır.

Sandbox'tan Nasıl Çıkılır?


Maalesef spam yaptığı tespit edilen bir web sitesi, Google buna izin vermediği sürece Sandbox'tan çıkamaz. Google Sandbox, sitenizin ne kadar güvenilir olduğunu kontrol eden geçici bir filtreleme sistemidir. Bu durumdan kurtulmak için yapılması gerekenler şunlardır: Web sitesi için önceden yapılan tüm çalışmaları Google kalite yönergelerine göre tekrar kontrol etmek, düzenlemek ve beklemektir. Bu filtreleme sisteminde geçen süre web sitenizin tüm doğal performansını etkileyeceği için öncelikle Sandbox'a düşebileceğiniz faaliyetleri bilmeniz önemlidir. Nitelikli şekilde internet dünyasında web sitesini yöneten ve Google web yöneticisi yönergeleri sayfasında verilen kullanıcı odaklı kriterlere göre ilerleyen her web sitesi yöneticisi bu olumsuz durumla asla karşılaşmaz.
  • İlgili Videolar
  • Faydalı Linkler
  • Sandbox'tan Nasıl Çıkılır
  • Google Web Yöneticisi Kalite Yönergeleri
  • Sandbox ve Google Ceza Filtreleri
  • Google Cezaları Nelerdir?
  • Google Yardım (Sıkça Sorulanlar)
  • Google Uzmanları Topluluğu

Sırlarla Dolu Önemli Makaleler

Sandbox ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular


Sandbox'ta kalma süresini nasıl kısaltabiliriz?
Web sitenizin Sandbox'tan çıkmasını hızlandırmak için güvenli pozitif sinyaller göndermek önemlidir. Bunun için Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram vb. gibi büyük sosyal medya sayfalarında tanıtmak işe yarayabilir.
Google Sandbox SEO'yu nasıl etkiler?
Kalitesiz ve yasaklı sitelerde bulunan linkler, doğal olmayan trafikler vb. gibi arama sonuçlarınını manipüle edilen herşey web sitelerinin Google Sandbox’a yakalanmalarına sebep olabilir. Yani kısacası kalitesiz backlinkler, kopya içerikler, benzer içeriklerin çok fazla yerde kullanılması SEO’yu olumsuz yönde etkileyen önemli hatalardan bazılarıdır.
Bir sitenin Google Sandbox’a girdiği nasıl anlaşılır?
Siteniz Google aramalarında daha önce bulunduğu sıralamadan çok daha geride olduğunda ya da arama sayfalarında bulamadığınız takdirde, siteniz büyük bir olasılıkla Google Sandbox filtrelemesi ile karşı karşıya kalmış olabilir. Bu ani sıralama değişiklikleri kaybettiğiniz backlinkler, kaldırılan bağlantılarınız, yazılarınız ve yeni algoritma değişiklikleri sebebiyle de olabilmektedir. Örneğin mobil uyumlu olmayan bir sitenin, mobil uyumluluğun bir sıralama kriteri olduktan sonra sıralamadan kaldırılması gibi.
Hangi tür web siteleri Google Sandbox’ta yer alıyor?
Bütün siteler Sandbox’ta yer alabilir. Ancak arama sonuçlarında sıralama almak için Google kalite yönergelerine uygun çalışmalar yapmayan bütün siteler Google Sandbox'ta daha fazla zaman geçirir.
Bir web sitesi Sandbox’ta ne kadar süre kalır?
Bir web sitesinin Sandbox'ta geçireceği zamanla ilgili nesnel bir bilgi yoktur. Bu süre en az 2 hafta olmakla birlikte 1-8 ay arasında değişkenlik gösterebilirken tamamen de ortadan kaldırılabilir. Bu dönemde Sandbox’ı beklemeniz gerekir. Web siteniz donanımlı ve otoriter ise ayrıca alakalı ve kaliteli içerikler ile destekleniyorsa Sandbox’ın dışına çıkması daha kısa sürede gerçekleşir.
Web sitelerin Sandbox'a takılmasının sebepleri neler olabilir?
✓ Kısa sürede sağlanan aşırı backlinkler
✓ Aynı anahtar kelimeyle manuel alınan doğal olmayan bağlantılar
✓ Özgün olmayan, kopyalanan ve yinelenen içerikler
✓ Web sitesi içerisinde arama motorları için oluşturulan gizli metin veya bağlantılar
✓ Kullanıcı odaklı olmayan aşırı anahtar kelimelerin kullanımı
✓ Agresif arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları
Sandbox ile ilgili araştırma yapan web girişimcilerine doğru ve hatasız bilgiler iletebilmemiz için yazımızda gördüğünüz tüm eksikleri bilgi@birnc.com.tr mail adresine göndermenizi rica ediyoruz. Makelemizde bulamadığınız araştırma yaptığınız farklı bir sorunuz var ise öğrenmek için https://www.binc.com.tr/iletisim/ sayfasındaki irtibat numaralarını arayarak birNC uzmanlarıyla görüşebilirsiniz.

Hepinize internette Sandbox'suz kaliteli sunumlar dileriz.
İşlerinizde başarılar.


web-tasarim-projeleri-birnc-link-banner
  • SERP Nedir? Kapsamlı RehberŞubat 4, 2025
  • Pi Network KılavuzuŞubat 2, 2025
  • Canonical URL Nedir ve Nasıl Olmalıdır?Kasım 2, 2024
  • Web Tasarım Nedir ve Nasıl Yapılır?Ekim 11, 2024
  • Haber Yazılımı Nedir ve Ne İşe Yarar?Eylül 5, 2024
  • Web Hosting Nedir ve Ne İşe Yarar?Nisan 5, 2024
  • Google My Business KılavuzuMart 31, 2024
  • Header Tasarım ÖrnekleriOcak 28, 2024
  • SSH Nedir ve Ne İşe Yarar?Aralık 15, 2023
birnc site footer logo

birNC® Ajans | İstanbul Web Tasarım Şirketi
Arayana kadar siz düşünün aradıktan sonra biz...


Mail: info◎birnc.com.trTel: +90 (212) 912 2155 Pbx

Özel web tasarım yazılım, kurumsal kimlik, SEO, sosyal medya yönetimi ve internet reklamcılığı hizmetlerindeki bilgi birikimi ve tecrübesiyle kuruluşundan bugüne kadar müşterilerine nitelik, değer ve farklılık katmış olmanın gururunu yaşayan birNC ekibi ile sektörel hedeflerinize daha hızlı ulaşabilirsiniz.


  • KVKK Bildirimi
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik Politikası
  • SEO Nedir?
  • Google Ads
  • E-Ticaret SEO
  • Anasayfa
  • Kurumsal
  • Resmi Bilgiler
  • Kariyer
  • S.S.S.
  • Blog
  • İletişim
BİRNC WEB TASARIM YAZILIM VE İNTERAKTİF AJANS HİZMETLERİ © İSTANBUL