2013 - 2022 © BİRNC
  • Anasayfa
  • Kurumsal
  • Referanslar
  • Fiyat Listesi
  • İletişim
  • Blog
  • S.S.S.
2013 - 2022 © BİRNC

Google Adwords Nedir, Nasıl Kullanılır?

  1. Anasayfa
  2. Blog
  3. Google Adwords Nedir, Nasıl Kullanılır?

Google Adwords Nedir?


Kişi veya kurumların ürün ve hizmetlerinin kullanıcılara daha kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayan Google Adwords (Google Ads), 2000’li yılların başından bu yana hayatımızda olan bir Google reklam aracıdır. İnternet reklamlarının tıklanma sayısı yanında kaç kez görüntülendiği ve nasıl bir maliyet oluşturduğu konularında istatistiksel bilgiler sunan metin bazlı bir reklam aracıdır.


google adwords sitesi

Arama Motorlarının Türkiye'deki Kullanım Oranları


2021 verilerine göre Türkiye'de arama motorlarının kullanım oranı

▬ Google → %82
▬ Yandex → %14
▬ Bing → %2.5
▬ Yahoo → %1,5

Google Adwords Reklam Metin Alanı Ne Kadar?


Google İnternet reklamlarının kullanıcılar üzerindeki etkisinin günden güne güçlenerek arttığı bu dönemde Google Adwords kullanımının da önemi ve yaygınlığı artıyor. Bu araç, hem reklam veren kişi veya kurumların doğru hedef kitleye ulaşmasında hem de arama yapan kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik reklamları görerek satın alma kararlarını en doğru şekilde vermelerinde çok güçlü bir konumda bulunuyor.

Vitrin edilecek Google Adwords reklamı, belli kelime ve harf sayısı limitlerinde kullanılan 3 satırdan oluşmaktadır.

▬ 1. Satır: İlgi çekici bir başlık alanı
▬ 2. Satır: Reklam açıklama satırı
▬ 3. Satır: Web sitesi alan adı ya da url.

Bu satırları ürün/hizmetlerinizi en iyi şekilde ifade edeceğiniz şekilde ve marka isminizin de yer aldığı kusursuz metinlerle doldurmanız çok önemlidir. Kısa vadede ürün ya da hizmet satarsınız ama uzun soluklu bir reklam düşünüyorsanız uzun vadede firmanızın markalaşmasına önemli derecede katkıda bulunursunuz. Tabi ürün ve hizmetleriniz kaliteliyse!!!

Google Adwords platformunda reklam ücretleri, önceden belirlenen hedef kitlenin reklamı görmesiyle belirlenmez ve reklam bakiyesinden düşmez. Google Adwords reklam aracında tıklanma başı maliyetlerle ilerlenmektedir ve hedef ücret kesilmesi için hedef kitlenin reklamları tıklaması gerekmektedir. Bu reklamların tıklanma başı maliyeti, gösterilmesini istediğiniz anahtar kelimelerde yaşanan rekabete göre değişiklik gösterir. Sektörel rakiplerinizin de aynı anahtar kelimeye reklam vereceğini düşünürseniz, reklam alanlarında daha ön sıralarda yer alabilmeniz için tutarlı reklam politikasıyla sürekli ve daha çok ücret ödemeniz gerekecektir. Yani Google Adwords reklamları %90 başarı ve satış odaklı reklamlardır ve bir çeşit ihaleli açık artırma sisteminin benzer bir modelini reklam verenlere sunmaktadır.

Google Adwords Ne İşe Yarar ve Nasıl Çalışır?


Google Adwords sistemi, reklam verenlerin müşterilerine en etkin şekilde ulaşabilmeleri için pek çok farklı görünüm ve mecrada reklam yayınlayabilme seçenekleri sunmaktadır. Bu seçenekler şu şekilde sıralanabilir:

• Arama ağı reklamları
• Görüntülü reklamlar
• Video reklamlar
• Uygulama reklamları

Adwords Aracının Çalışma Sistemi


Google, Adwords reklamlarınızın hedef kitlenize görüntülenmesinde Adwords reklam bakiyenizden herhangi bir ücret kesmez. Sadece müşteri adaylarınız reklamınızı görüp tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Google Adwords reklamlarıınızın üst sıralarda yer almasının tek koşulu verdiğiniz tıklanma başı maliyetler (TBM) değildir. Google Adwords reklamveren ve kullanıcı deneyimlerini korumak için anahtar kelimelere 1-10 arasında bir kalite puanı atar. Bir kullanıcı Google arama motorunda bir şey aradığında bu anahtar kelimeye reklam veren sizin ve rakiplerinizin tıklanma başı maliyetleri (TBM) ile kalite puanları çarpılarak bir açık arttırmaya tabi tutulursunuz. Bu açık arttırma sonucunda da aranan anahtar kelime için sıralamanız belirlenir. Dünyanın teknoloji devi Google’ın sistem algoritmasına göre yapılan her aramada tüm reklamverenler aynı açık arttırmaya girmektedirler. Yani reklam anahtar kelime sıralamanız her aramada kalite puanınıza göre değişmektedir. Kalite puanınızı belirleyen faktörler ise tıklama oranı (TO), açılış sayfanızın kalitesi (kullanıcı odaklı şeffaflık, alakalı içerik, kolay gezinebilirlik), anahtar kelimenizin adwords reklamıyla olan alaka düzeyidir.

Google Ads Reklam Maliyet Çeşitleri Nelerdir?


■ GBM: Görüntüleme başına maliyet. Video reklamların kullanıcılar tarafından 30 saniye ve üzeri izlenmesi karşılığı ödenen ücrettir.
■ TBM: Tıklama başına maliyet
■ BGBM: Bin gösterim başına maliyet. Reklamın bininci kez gösterilmesi durumunda ödenen tutardır.
■ EBM: Edinme başına maliyet. Reklam aracılığı ile web sitesinde belirlenen satın almaya veya form doldurma gibi değerli bir işlemin yapılması karşılığı ödenen ücrettir.
Google Adwords ile başarılı reklam çalışmaları

Başarılı Gooogle Adwords Yönetimi

■ Her bütçeye hitap eden Google Adwords reklamları sayesinde hizmet verilen ürünün yer aldığı reklamlar en üst sıralarda çıkar ve doğru hedef kitle ile buluşur. Bu başarıyı yakalamak için anahtar kelime seçimi, yerleşimler, reklam sıralamaları, kalite değerlendirmeleri konularında bilgi sahibi olmak gerekir.

■ Google adwords ile başarılı reklam çalışmaları yapmak için, müşterilerin ürün ve hizmetle ilgili olarak arama yapabileceği doğru kelimelerin saptanması ilk aşamadır. Yapılan aramalarda ürün ve hizmetlerinizin üst sırada yer alması, doğru kelimeleri seçmeniz ve bu kelimeler için ayırdığınız bütçe ile doğru orantılıdır. Anahtar kelime için verilen en yüksek teklif reklamınızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacak olan ve reklam veren tarafından belirlenen üst limiti içerir.

■ Reklamın yaygınlaştırılmasındaki diğer bir önemli husus kalite skorudur. (CTR) Bu değer, kullanıcıya yakınlık ve kullanıcının ihtiyaçlarına yatkınlık doğrultusunda belirlenir.

■ Firmanıza ait, adres, iletişim bilgileri, kullanıcı yorumları ve farklı mağazalarla bağlantılar gibi reklam detayları da Google Adwords sistemi tarafından değerlendirmeye alınmaktadır.
Google Adwords ile artan reklam kazançları

En Başarılı Google Aracı

■ Google Adwords, Google’ın kazançları arasında en büyük paya sahip olan araçlardan biridir. Bu başarı, kullanıcılara etkin bir hizmet sağlama ve reklam verenlerin hedef kitlelerine başarıyla ulaşması yoluyla artış göstermektedir. Bu nedenle söylemek gerekir ki, Google Adwords reklam sistemi büyük bir şeffaflıkla, kullanıcı memnuniyeti ve faydası gözetilerek tasarlanmıştır.

■ Google Adwords ile anahtar kelimelerin başarısı ölçülür, Google tarafından doğru anahtar kelime seçimi reklam maliyetinde indirim ile ödüllendirilir. Ücretlendirme konusunda doğru kelimelere doğru yatırımları yapmak, farklı anahtar kelimeler için farklı reklamlar oluşturmak başarılı bir reklam çalışması için atılacak doğru adımlar olacaktır.

Google Ads Reklam Maliyeti Nedir?


Ayrılacak olan reklam bütçesi konusunda firmalar tamamen özgürdür. Google, reklam bütçesi konusunda web sitelerini özgür bırakıyor. Birkaç yüz TL bütçe ayrılabileceği gibi binlerce TL bütçe de ayrılabilir.

Google’a Nasıl Ödeme Yapılır?


Google reklam hesabına bankalar aracılığı ile (EFT, havale) ödeme yapılıyor. İsteyen kredi kartı veya banka kartı ile de ödeme yapabiliyor. Otomatik ödemede Google harcamalar belirli bir sınıra geldiğinde ödemeyi otomatik olarak çekiyor. Manuel ödemede ise web site sahibi belirli aralıklarla ödeme yapıyor.

Google Ads Reklamları Kaç Gün Yayınlanır?


Oluşturulan her kampanya için günlük olarak maksimum bir harcama sınırı belirlenir. Günlük bütçe bitmediğinde kalan bir sonraki güne devredilir. Bütçe bittiğinde ise reklam gösterimi kesilir.

Google Reklam Fiyatları Değişkenlik Gösterir mi?


Google Ads reklamları tıklama başı maliyetleri anahtar kelimelerin reklam gücüne, sektöre, tercih edilen reklam modeline ve teklif stratejilerine göre değişiklik göstermektedir.

Adwords Sistemindeki Güncel Değişiklikler Nelerdir?


→ Yazım yanlışı yeniliği: Adwords reklam kampanyası oluştururken tam eşleşmede yapılan yazım yanlışı sebebiyle ilgili reklamlar potansiyel müşterilere gösterilmiyordu, bunun önüne geçildi.
Örnek: birNC, web tasarım kelimesi için "Adwords Reklamı" veriyor diyelim. Reklamlarında web tasarım yerine yanlışlıkla -a- harfini yazmayı unutarak web tsarım yazması durumunda da artık reklam kullanıcıya sunulacaktır.
→ Tam eşleşme tekil/çoğul formları: Önceden tam eşlemeli olarak eşleştirilen bir anahtar kelimenin çoğulu adwords reklamlarında kullanıcıya gösterilmiyordu. Ancak yeni değişiklikle tam eşleştirilmiş tekil bir reklam anahtar kelimenin çoğul hali kullanıcı tarafından arandığında da ilgili adwords reklamı gösterilecek.
Örnek: birNC web sitesi tasarımı kelimesinde tam eşleşmeli reklam veriyor diyelim. Kullanıcı Google'da web sitesi tasarımları yani sonuna -ler- -lar- çoğul hecelerini ekleyip arama yaptığında da birNC'nin web sitesi tasarımı adwords reklamıyla karşılaşacaktır.
→ Anahtar kelimedeki yapım eki değişikliği: Daha önce adwords reklamlarındaki kelimeler tam yazıldığı gibi kullanıcın aramasına göre vitrin ediliyordu. Şimdi ise ekli anahtar kelime aramalarında da verilen reklam kullanıcıya ulaşmaktadır.
Örnek: birNC web sayfa tasarım kelimesinde adwords reklamı vermektedir diyelim. Kullanıcı Google arama motorunda web sayfa tasarımı yani sonuna -ı- harfini ekleyip arama yaptığında da ilgili birNC adwords reklamı kullanıcıyla buluşabilecektir.

Google Adwords sistemi sayesinde kullanıcılar, reklamlarının görüneceği hedef kitleyi; konumuna, yaşına, cinsiyetine, ilgi alanlarına ve daha pek çok önemli özelliğine göre seçebilir. Reklamlarına dair tüm veri analizlerine tek tıkla ulaşabilirler.

Google Adwords Aracının Reklam Gücü


Müşteriler üzerinde reklamların gücü çok büyük. Satın alımların internet üzerinden yapılmaya başlandığı ve internet reklamlarının önem kazandığı bir dönemde yaşıyoruz.

Reklam çalışmalarınızı Google Adwords ile yönetmek, sizi rakiplerinizden ayırır. En ufak ayrıntıları dahi görünür kılarak, başarınızı yukarıya taşır ve çalışmalarınızın doğru hedef kitleyle, doğru yer ve zamanda buluşmasına olanak sağlar.


Google Adwords hizmeti sayesinde ürün ve hizmetleriniz arama sonuçlarında yer alabileceği gibi, konuyla ilgili bilgi ya da hizmet veren farklı web sitelerinde de seçmiş olduğunuz hedef kitleye görünebilir. Bu durum, ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen daha çok müşteriye ulaşmanız anlamına gelir.

  • İlgili Videolar
  • Faydalı Linkler
  • adwords kampanya olusturma Google Ads Full Eğitim
  • google adwords egitimi Google'a Reklam Verme
  • Resimli Google Adwords Reklamı Oluşturma
  • Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcısı
  • Google Adwords Destek Yardım Hattı
  • Google Analytics Nedir, Ne İşe Yarar?

Google SEO Hakkında Ayrıntılı Bilgi Edinin

Google Adwords Sıkça Sorulanlar


Aynı kelime için birden fazla firma reklam verirse ne olur?
Bu durumda Google, şirketiniz adına kayıtlı olan tüm başarı parametrelerini, anahtar kelime seçimindeki başarıyı, kelimeler için ödenen rakamları ve kalite puanlarını değerlendirerek adil bir sıralama yapar ve reklamınız sıralamadaki yeriniz doğrultusunda uygun sırada gösterilir.
Google Adwords güvenli bir sisteme sahip midir?
Google Adwords dünyada milyonlarca kişi ve kurum tarafından kullanılan güvenilir ve şeffaf bir sitemdir.
Google Adwords ile reklamıma tıklanmazsa ne olur?
Google Adwords reklamlarınızı tıklanma sayısına göre ücretlendirir. Bu nedenle görünmeyen reklamlar için ödeme yapmak zorunda kalmazsınız.
Google Adwords kullanmanın avantajları nelerdir?
Google Adwords ile reklamlarınızın performansını ölçebilir ve bu doğrultuda başarınızı artırmak için etkin çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca reklamların müşteriler üzerindeki gücü tartışılmazdır. İnternet çağı günümüzde internet reklamları da kullanıcıları yönlendiriyor ve nereden satın alma yapacakları konusunda onları yönlendirmede etkili oluyor.

→ Doğru kurgulanıp zamanlanmış bir Adwords reklamı, kullanıcıları sadık ve değerli müşterilere dönüştürüyor.
→ Doğru hedef kitlesini doğru yer ve zamanda yakalamayı sağlıyor.
→ Markalaşmada etkili oluyor.
→ Bir firmayı rakiplerinden ayırıyor.
→ İşletme reklamları ile web sitesinin ziyaretçi sayısı artıyor.
→ Potansiyel müşterileri aramak için yeterli zamanı olmayan işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşmasını sağlıyor.
→ TBM için ayrılan bütçe oranında kazancı arttırdığından ölçeklendirilebiliyor.
→ Ölçülebilir bir reklam aracı olarak neyin işe yarayıp yaramadığını ve ayrılan bütçenin nereye gittiğini görmeyi sağlıyor.
→ Esnekliği ile kampanya ve reklamların hedef kitleye göre uyarlanması sağlanıyor.
→ SEO’dan daha hızlı sonuç verdiğinden daha hızlı arama trafiği elde ediliyor.
→ SEO’ya göre daha kolay öğreniliyor ve yönetiliyor.
→ Organik trafikten çok daha iyi dönüşüm sağlıyor.
→ Diğer pazarlama tekniklerini tamamlayarak markanın aklıda kalıcılığını arttırıyor.
→ Çevrimiçi reklamlar olup, reklamların online yönetilmesini sağlıyor.
→ Reklamlar istenildiği zaman başlatılıp durdurulabiliyor.
→ Google Ads ile istenmeyen hedef kitlesi engellenmiş oluyor.
→ Belirli bölgelere reklam verilebildiğinden bütçenin boşa gitmemesi sağlanıyor.
→ Web sitesini haritalarda görünür kılarak müşterilerine orada olduğunu gösteriyor.
Google Adwords telefon iletişim numarası nedir?
Google Adswords iletişime geçip reklam yönetimi uzmanlarından destek almak için ☏ 0850 390 2060 telefon numarasını arayabilirsiniz.
Google'a nasıl reklam verilir?
İnternet üzerinden hemen bir gmail hesabıyla https://ads.google.com alanından kayıt yapabilir veya kurulum işlemlerinde size destek vermesi için birNC'ye info@birnc.com.tr üzerinden e-mail gönderebilirsiniz.

Google Adwords Reklam Aracı Nasıl Kullanılır?


Reklamlarını doğru hedef kitleye ulaştırmak isteyen tüm firmalar “Google Adwords nasıl kullanılır?” sorusuyla karşı karşıya geliyor. Google Adwords kullanmaya başlamak için öncelikle Google hesabınız ile Google Adwords’e giriş yapmanız ve hesabınızı oluşturmanız gerekiyor. Bu aşamada sistem sizden hesap adınızı belirlemenizi, para birimi ve zaman dilimi seçmenizi istiyor. Bu bilgilerin sonradan değiştirilemediğini de hatırlatmakta fayda var. Hesap oluşturulduktan sonraki adımlarda reklam bütçenizi belirleyerek reklam oluşturmanız, hedef kitlenizi doğru şekilde tanımlayarak ilerlemeniz ve fatura bilgilerinizi sisteme girmeniz gerekiyor. birNC web tasarım ajansına göre de bu noktada en önemli noktayı doğru reklam metninin seçilmesi oluşturuyor.


Kullanıcılarınızın ürün ve hizmetlerinizle ilgili olarak Google’a hangi kelimeyi yazacaklarını ön görebilmeniz gerekiyor. Tüm bu aşamalar tamamlandığında, Google Adwords ile başarılı reklam kampanyaları oluşturmanız kaçınılmazdır. Ürün ve hizmetle ilgili arama hacmi yüksek ve aynı zamanda rekabeti düşük anahtar kelimeleri tercihe etmek maliyetleri düşürmeyi sağlar ve yeni kullanıcılara ulaşmayı kolaylaştırır. Anahtar kelimeleri belirlerken Adwords’un kendi aracı veya diğer Google araçları kullanılabilir. Anahtar kelime hazırlığı tamamlandığında reklam bütçesi ile ilgili çalışmaya geçilebilir. Reklam bütçesi ile ilgili Google herhangi bir sınırlama yapmıyor. Tıklama başına maliyet önemli olduğundan bütçe doğrultusunda tık alınabiliyor. Buradan bütçe ne kadar büyükse o kadar tıklama alınır diyebiliriz. Bütçe çok düşük tutulduğunda çekilen ziyaretçi sayısı az olacağından geri dönüş ve bununla birlikte ürün satışı da az olacaktır.

Anahtar kelime seçiminde tıklama maliyeti düşük ve arama hacmi yüksek kelimelerden yana tercihi kullanmak önemlidir. Anahtar kelime seçimi ve reklam bütçesi belirlendiğinde geriye Google’a reklam vermek kalıyor. Üçüncü aşama, hedef kitleye ulaşmada önemli olan metin alanının belirlenmesidir. Vitrin olarak tabir edilen Google Adwords reklamı için dikkat çekici bir başlık alanı, reklam açıklama metni ve web site alan adının bulunduğu bir Google Adwords reklam metin alanı hazırlanıyor. Ürün ve hizmet tanıtımının en iyi şekilde ifade edildiği ve markanın da yer aldığı dikkat çekici metinlerle reklam alanı dolduruluyor. Uzun vadede markalaşmaya önemli katkıları olan Adwords reklamları, kısa vadede ürün ve hizmet satışını arttırıyor.

Google Adwords Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?


• Bütçeyi en iyi şekilde belirlemek
• Etkili bir anahtar kelime çalışması yapmak
• Hedef müşteri kitlesi odaklı olmak
• Reklam sayfalarının kontrollerini yapmak
• Arama ve görüntülü reklam ağlarından faydalanmak
• Arama terimleri raporlarını kullanarak onlardan faydalanmak
• Sonuçları analiz edip optimizasyon yapmak
• Yer hedeflemelerinde doğru karar almak

Google Adwords kullanılırken yukarıdaki konulara dikkat edildiğinde AdWords reklamları web sitesine sürekli ve etkili dönüşler sağlayacaktır. Adwords reklamlarını kullanmaya başladıktan sonra kontrol etmek ve kontrol sonrası gerekli optimizasyonları yapmak son derece önemlidir. Her ne kadar bireysel olarak açılıp kullanılabilen bir hesap olsa da, alanında uzman bir firma ile çalışıldığında web sitesine geri dönüşler çok daha fazla olacaktır.



Cevap bırakın Yanıtı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


Yorum Yap


Adınız

Email

Url


2 × 2 =

web tasarım
web tasarım referansları
birnc site footer logo

birNC® Ajans | Türkiye'nin Web Tasarım Markası
Arayana kadar siz düşünün aradıktan sonra da biz...


Mail: info◎birnc.com.trTel: +90 (212) 232 9262 pbx

Web tasarım ve yazılım, SEO, sosyal medya yönetimi, internet reklamcılığı, kurumsal kimlik tasarımı ve marka danışmanlığı hizmetlerindeki bilgi birikimi ve tecrübesiyle müşterilerine nitelik, değer ve farklılık katmanın gururunu yaşayan birNC ekibi ile sektörel hedeflerinize daha çabuk ulaşabilirsiniz...


  • Kurumsal
  • Referanslar
  • Fiyat Listesi
  • Banka Bilgileri
  • İnsan Kaynakları
  • Sıkça Sorulanlar
  • Bize Ulaşın
  • Anasayfa
  • birNC Blog
  • Web Sözlüğü
  • UX/UI Tasarım
  • Site İçi SEO
  • Site Dışı SEO
  • E-Ticaret SEO
BİRNC WEB TASARIM YAZILIM VE İNTERAKTİF AJANS HİZMETLERİ © 2013-2022 - 1NC İSTANBUL