Kişi veya kurumların ürün ve hizmetlerinin kullanıcılara daha kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayan Google Adwords (Google Ads), 2000’li yılların başından bu yana hayatımızda olan bir Google reklam aracıdır. İnternet reklamlarının tıklanma sayısı yanında kaç kez görüntülendiği ve nasıl bir maliyet oluşturduğu konularında istatistiksel bilgiler sunan metin bazlı bir reklam aracıdır.
Reklam çalışmalarınızı Google Adwords ile yönetmek, sizi rakiplerinizden ayırır. En ufak ayrıntıları dahi görünür kılarak, başarınızı yukarıya taşır ve çalışmalarınızın doğru hedef kitleyle, doğru yer ve zamanda buluşmasına olanak sağlar.
Reklamlarını doğru hedef kitleye ulaştırmak isteyen tüm firmalar “Google Adwords nasıl kullanılır?” sorusuyla karşı karşıya geliyor. Google Adwords kullanmaya başlamak için öncelikle Google hesabınız ile Google Adwords’e giriş yapmanız ve hesabınızı oluşturmanız gerekiyor. Bu aşamada sistem sizden hesap adınızı belirlemenizi, para birimi ve zaman dilimi seçmenizi istiyor. Bu bilgilerin sonradan değiştirilemediğini de hatırlatmakta fayda var. Hesap oluşturulduktan sonraki adımlarda reklam bütçenizi belirleyerek reklam oluşturmanız, hedef kitlenizi doğru şekilde tanımlayarak ilerlemeniz ve fatura bilgilerinizi sisteme girmeniz gerekiyor. birNC web tasarım ajansına göre de bu noktada en önemli noktayı doğru reklam metninin seçilmesi oluşturuyor.