Web Tasarım Sektöründe 2016 Yılındaki Gelişmeler

Web Tasarım Sektöründe 2015'den 2016'ya Geçiş
2015; klişeleşmiş tasarım faktörleri ve trendlerine aykırılığın başladığı bir dönem olarak hafızalarda yerini aldı. Yoğun, kalabalık ve dağınık web sitesi yerine, kullanıcı dostu hatta ve hatta son kullanıcı deneyiminin de belki çok aşağılardaki kullanıcılara dahi hitap edecek kadar düzenli bir anlayışa yerini bıraktı.
web-tasarim-2016-yili
Web siteleri, materyal design ve kanvas tasarım teknikleriyle güncellenerek ziyaretçi, kullanıcı ve arama motorlarını dahi mutlu edecek görünümlere kavuştular.

Büyük veya küçük çaplı girişimler, işletmeler veya kişisel sayfalar dahi web sayfası tasarımında grafik tekniğinin dışında yazılım, içerik ve SEO bakımından eksiklik hissederek bu ihtiyaçlarını tamamlamaya çalıştılar. Özellikle “birNC” web tasarımda 2016 yılına dair kurumsal marka ve müşteri analizleri sonucunda 2016 yılına dair şunları belirlemiştir:

Web Sitesi Tasarımlarında 2016 Yılı Özeti

İnteraktif ancak oldukça sade ve son kullanıcı olarak tabir ettiğimiz kullanıcılara dahi hizmet edecek web sitesi tasarımları, hem web hem mobil alanda inovatik gelişimlere ev sahipliği yaptılar. Web sitesi tasarımının dijital dünya olarak isimlendirdiğimiz 2010’lu yılları kapsayan hareketi 2016 yılı ile oldukça rekabetçi ve faktöriyel etmenlerden etkilenen bir surete bürünmüştür. Dijital dünya olarak ortaya çıkan suretin web sitesi tasarımında 2016 yılı özeti ve içeriği ise karşımıza web site, mobil uygulama, kişiye ve işletmeye özel yazılımlar, online pazarlama çalışmaları, marka yönetimi ve imaj, arama motorları optimizasyonu yani SEO olarak karşımıza çıkmaktadır.

2016 Yılında Web Sitelerinde SEO'ya Olan İhtiyaç

Sektörel ve kurumsal açıdan ele alınacak olduğunda; teknoloji, gıda, tekstil ve hizmet sektörleri SEO'ya oldukça ihtiyaç duyan sektörler olarak karşımızda olurken; ihtiyaçlarının analizi noktasında sağlıklı çözümler ile en yüksek karlılık ve verimi alan taraflar da oldular.

Web tasarımın, kurumsal SEO'ya ve dijital dünya iş birliğine dönüşmesindeki büyük rekabetçi ortam aslında içerikte ve kullanıcı veya müşteri ihtiyaçlarını analiz etmededir. Bu hizmetlerin başarılı olmasında da web siteleri ve yeni nesil web tasarım uygulamaları ön plan çıkarak farkındalık yarattı. Tasarımda kreatif, yazılımda son derece basit ancak işlevsel çözümlemeler ile gelen web sayfa tasarımları, 2016 yılı ve içinde bulunduğumuz nesneler için internet dönemi ortamına ayak uydurmuş oldular.

Bu bağlamda sektörel ve rekabet ortamından edilebilecek büyük kar ve zararlar aslında temelinde web tasarımda 2016 yılına adapte olabilmekten ve rekabeti daima sürdürebilmekten geçmektedir.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

birNC'nin WEB TASARIM sektörüne mukabil bilgi sahibi olabileceğiniz yazıları keşfedilmeyi bekliyor... 


 Web Tasarımda ve İşletmede İnovasyon    Tüm Web Tasarım Yazıları
 

Ana Menüye Dön