Web Tasarım Firması Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Web Tasarım Firmalarının Başarınıza Etkisi
Web tasarım, artık ticaretin online boyutlara taşınmasıyla beraber daha da fazla önem kazanan bir kavram haline geldi. E-Ticaret olarak adlandırılan bir sektörün, pazardaki ticareti devirecek düzeydeki gelişimi ve ekonomi hacmi, işletmeleri, markaları ve tüm ticari faaliyetleri buraya taşıdı.

Global, ulusal pazardaki hemen hemen tüm kitleye erişim imkanı sunmasının yanı sıra marka imajı, kimlik yüzü gibi birçok alanda işletme tarafında fayda sağladığı gibi; müşterilere yani pazara da arzın doğrudan çözümlenmesine destek oluşu nedeniyle halen büyümeye devam ediyor.

web-tasarim-firmasi-seciminde-dikkat-edin
Sektörün bu kadar büyümesi ve gelişmesi de elbette sektöre adım atanlar arasında rekabetin yükselmesine, her zaman daha iyisi ve farklısını sunan olma tarafına doğru zorluyor.

(Bkz: web tasarım rekabeti) Buradan hareketle e-ticarete giriş noktasında güçlü bir eliniz varsa, masanın otoritesi sizde oluyor. Haliyle pazarın pastasındaki büyük pay da öyle…

E-Ticaret siteleri veya kurumsal web sayfa tasarımları konusunda güçlü referansları bulunan birNC gözüyle; web tasarım ve yazılım firması seçiminde dikkat edilmesi gerekenleri listeleyecek olursak ilk önce seçeceğiniz firmanın sizi ne kadar iyi tanıdığını bilmeliyiz!...

Çünkü işletmeyi, pazar hacmini, müşteri potansiyelini ve türünü, uzun vadedeki hedefleri bu noktada maça 1-0 önde başlamak demek olacaktır. Ayrıca bunun dışında birkaç madde sıralamak gerekecekse sanıyoruz ki aşağıdakileri listelemek yerinde olacaktır:

1- Uzun vadede size sağlayacağı fayda: Bir web sitesi ve yazılım hazırlandı. Arama motorlarında yer aldı ve güzel trafikte mevcut. Peki ya sonrası? Bu çalışma size ne kazandıracak, uzun vadede size destekleri ne olacak? Tekrar bir çalışma gerçekleştirilirse süreç yeniden mi başlayacak? İşte tam bu noktada tüm cevapları sizin menfaatinize olacak bir işletme seçmelisiniz.

2- Marka imajınıza katkı sağlayabilecek mi?: Web sitesi tasarımı yaptırmak ya da buna uygun bir yazılım yaptırmak gayet mümkün. Ancak bu çalışmanın rakiplerinizle rekabet edecek düzeyde olması, hatta mümkünse bir tık önünde yer alması gerekir. Bir çalışmadan verim alınabilmesi için bu oldukça önemlidir.

3- İş sonrası destek: Her ne kadar paket olarak kabul edilecek bir konumda da olsa web tasarım, iş bitiminde de desteğe ihtiyaç duyan bir sektördür. İşletmenize, markanıza ya da kendinize bir web sayfa tasarımıyla yazılım almış olsanız dahi, bununda bir desteğe ihtiyacı olacaktır. Genellikle projenin bitiminden sonraki ilk bir aylık süreçte, seçtiğiniz firmanın size sağlayacağı destek oldukça önemli.
web-sitesi-tasarim-firmasi-secimi
4- Sosyal medyayı etkin kullanıyorlar mı?: Aldığınız web sitesi hizmeti ya da yazılım, ne olursa olsun; çalıştığınız kişilerin profesyonelliğini anlamak için son derece önemli bir belirteç sosyal medya platformları. Sosyal medyayı etkin kullanabilen işletmeler, hem pazar analizi, hem rakip analizi, hem de müşteri memnuniyeti konusunda yapılması gerekenleri bilirler. Dolayısıyla işletmenizin dijital dünyadaki temsilcisi olacak bu kişilerin, dijitaldeki konumları da çok önemlidir.


5- Kaliteli referansları var mı?: Sizin gibi daha önce hizmet aldığı müşterileri neler? Büyük projelerde yer almışlar mı? Şeklindeki sorularla çözebileceğiniz bu nokta da son derece önem arz etmektedir. Referansları kuvvetli, sağlam projeleri hayata geçirmiş firmalar; sektördeki yerlerini koruyabilmek için daima kendini geliştirmelidirler. Yoksa, rekabet edemeyecekleri gibi kötü bir marka imajı yansıtırlar. İşte bu nedenle de tıpkı sizinle aynı görüşte olan, firma olarak ileri görüşlü ve rekabetçi bir yapıya sahip olmalıdır. Aksi takdirde ne işletmenizi, ne kendilerini ne de başarılı faaliyetlerini dijital çağın bu versiyonunda doğru temsil edemezler.

Sonraki Makale  Web Tasarımın İşletmeye Sağladığı 6 Büyük İmkan

 

Ana Menüye Dön