SEM (Search Engine Marketing) Arama Motoru Pazarlaması

SEM - Search Engine Marketing 
SEM yani Search Engine Marketing yaklaşık olarak 10 yıldır uygulanan etkili bir yöntemdir. Türkçe’ye arama motoru pazarlaması olarak geçen SEM’in tanımı reklamların arama motoru sonuç sayfalarında görünürlüklerinin arttırılmasıdır.

Arama motoru, anahtar kelime ve hedef kitle bazlı olan SEM dijital pazarlamanın en etkili yöntemleri arasında yer almaktadır. SERP yani arama motoru sonuç sayfaları üzerinden yapılan pazarlama çalışmalarında kullanıcılarla kurulacak ilk etkileşim oldukça önemlidir. SEM için SEO'nun önemi yüksektir. Tıklama başına ödeme yani PPC ile listelere girilen bir rekabet ortamında arama sonuçlarından çıkmak için SEO ihtiyaçları ortaya çıkmaktadır.


90'lı Yıllarda Başlayan SEM'in Gelişimi

1990’lı yıllarında ortalarında web sitelerinin sayısında bir artış trendi başladı. Günümüzde hala devam eden bu trend arama motorlarının gerekliğini ortaya çıkarmış oldu. 1996 yılında Open Text, 1998 yılında Goto.com tarafından sunulan PPC uygulamaları ile yeni iş modelleri ortaya çıktı.

2001 yılında adını Overture olarak değiştiren Goto.com, 2003 yılında Yahoo tarafından satın alındı ve hala arama motoru pazarlamasında hizmet veriyor. Google AdWords 2000’li yıllarda arama sonuç sayfalarında reklam sunmaya başladı. 2007 yılında tıklama başına ödeme programları ile ciddi bir gelire sahip olan Google günümüzde hala lider konumunda yer alıyor.

SEO danışmanlarını SEM’in yükselişi ile birlikte firmaların arama motorları tarafından sunulan pazarlama fırsatlarını öğrenmelerine ve kullanmalarına destek vermeye başladı. 2001 yılında Danny Sullivan tarafından ortaya çıkarılan ve yaygınlaşan “Arama Motoru Pazarlamacılığı” terimi ile birlikte ücretli liste yönetimi, online pazarlama stratejileri geliştirme alanında yeni bir uzmanlık ortaya çıktı.

Büyüyen Pazar

Amerika Birleşik Devletleri’nde reklamverenler 2007 yılında arama motoru pazarlaması için 24,6 milyar dolarlık harcama yaptı. 2015 yılının ikinci çeyreğinde elde edilen rakamlara bakıldığında Google %73,7 oranında Yahoo ve Bing ortaklığı ise %26,3 hacim ile ABD’de yapılan arama motoru harcamalarını paylaştı.

SEM 2006 yılında yapılan düzenlemeler ile geleneksel reklamcılık adımlarının değişmesinde etkili oldu ve büyümeye başladı. Arama motoru üzerinden yürütülen kampanyaların etkili bir şekilde yönetilmesi için alanında uzman kişilerin çalışması gerekmektedir. Şu an arama motoru pazarlamasında Google pazar lideri konumunda ve sahip olduğu pay %89.3 oranında, Bing %4,36’lık pazar payı ile ikinci sırada, Yahoo %3.3 pay ile üçüncü sıradayken Çin’in arama motoru Baidu %0,68 payıyla dördüncü sırada yer alıyor.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

İstanbul SEO Ajansı birNC'nin paylaştığı önemli SEO bilgi yazılarını keşfedin...


 SEO'nun Bel Kemiği Backlink Hakkında Bilgiler    Önemli SEO Bilgileri

 

Ana Menüye Dön